dania główne/ przepisy/ przystawki/ sałatki i surówki/ śniadania i podwieczorki

Ziemniaki pieczone w mleku kokosowym

ziemniaki_mleko_kokosowe_1

Dzisiaj propozycja na danie z ziemniaków. Bardzo zdrowe i pożywne, jeśli macie głoda na węglowodany to będzie jak znalazł. Jest to naprawdę P Y S Z N E! Wiedziałam, że powinno wyjść coś ciekawego, ale nie spodziewałam się, że aż tak mi posmakuje (zjadłam wszystko sama 😳 ). Do ziemniaków według mnie najlepszym dodatkiem będzie zwykła zwykła zielona sałata, ale pasować też będą do wielu dań jako dodatek (ryby, drób). Spróbujcie koniecznie.

Ziemniaki pieczone w mleku kokosowym z jarmużem

Czas przygotowania: ok 15 minut
Czas pieczenia: 40-50 minut
Liczba porcji: 2 jako danie główne, 4 jako dodatek

Składniki:

  • ok. 600 gramów ziemniaków
  • 1 puszka (400 ml) mleka kokosowego (domowe będzie raczej zbyt chude)
  • 2 ząbki czosnku
  • 4 garści liści jarmużu, poszarpanych
  • pół łyżeczki soli
  • olej kokosowy do natłuszczenia formy

Ziemniaki obieramy, kroimy w cienkie plasterki (optymalnie 3-4 mm). Płukamy na sitku pod zimną wodą (chodzi o to, by wypłukać trochę skrobi, by zapiekanka nie zamieniła się w ciapę, jeśli macie ziemniaki o niskiej zawartości skrobi, możecie ten krok pominąć). Wrzucamy do garnka, dodajemy czosnek przeciśnięty przez praskę i zalewamy mlekiem kokosowym. Gotujemy 10 minut, po czym dodajemy jarmuż i całość przelewamy do wysmarowanego tłuszczem naczynia  żaroodpornego . Pieczemy ok. 40-50 minut w temperaturze 200ºC (piekłam bez termoobiegu), aż na wierzchu ziemniaków pojawią się brązowe bąble.

Wyjmujemy i podajemy – solo lub jako dodatek do dania.

Potrawa jest zdecydowanie najlepsza zaraz po upieczeniu (jak to zazwyczaj bywa z ziemniakami). Na drugi dzień wciąż jest smaczna, jednak sos się może rozwarstwić.

Ziemniaki pieczone w mleku kokosowym

 

Możesz również polubić