dania główne/ lunche/ przepisy/ śniadania i podwieczorki

Szparagi z boczkiem, suszonymi pomidorami i komosą ryżową

szparagi_boczek_komosa_4

Jestem średnio kaszową osobą, ale muszę powiedzieć, że szparagi z boczkiem z komosą ryżową bardzo mnie zachwyciły. Zrobiłam z braku większego laku, czyli tuż przed majówką, gdy w lodówce prawie pustki (ale szparagi musiały być!). Fajne, lekkie danie, idealne na kolację. Polecam serdecznie 🙂

Szparagi z boczkiem, suszonymi pomidorami i komosą ryżową [bez glutenu]

Czas przygotowania: ok 30 minut
Liczba porcji: 2

Składniki:

  • pęczek szparagów (ok. 16 sztuk)
  • 80 gramów wędzonego boczku
  • 6 suszonych pomidorów
  • 50 gramów komosy ryżowej (quinoa)
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 łyżka masła klarowanego
  • sól (uwaga – boczek może być już wystarczająco słony), pieprz

Komosę ryżową przepłukujemy dokładnie na sitku ciepłą wodą. Przekładamy do garnuszka, dodajemy 150 ml wody i zagotowujemy. Gotujemy ok. 15 minut aż kasza wchłonie całą wodę.

W międzyczasie boczek i pomidory kroimy w kostkę, szparagi na kawałki długości ok 2 cm. Czosnek siekamy. Na patelni rozgrzewamy łyżkę masła, wrzucamy czosnek i smażymy 2 minuty. Dorzucamy boczek, smażymy kolejne 2 minuty. Następnie dodajemy szparagi. Smażymy ok, 10 minut aż boczek się zrumieni a szparagi zmiękną. Dokładamy pomidory i kaszę, Smażymy wszystko razem jeszcze minutę. Doprawiamy pieprzem i solą, podajemy.

Smacznego!

Szparagi z boczkiem, suszonymi pomidorami i komosą ryżową [bez glutenu]

Możesz również polubić