przepisy/ śniadania i podwieczorki

Pieczony omlet z cukinią i jarmużem

omlet_z_warzywami_2

Kocham omlety. Jednak tak wpadłam w fazę robienia tych biszkoptowych (są pyszne, co poradzę -> szczególnie ten, mój ulubiony), że zapomniałam o istnieniu innych. Serio, można. Na szczęście podczas ostatniej wizyty w moim ukochanym Krakowie, koleżanka nam skutecznie rano przypomniała o istnieniu takowych i pieczony omlet z warzywami to najnowszy weekendowy hit śniadaniowy. Tylko 5 minut (no 10, jeśli jesteś pedantem krojącym równiutko warzywa) i reszta sama się robi. Polecam! I dziękuję za inspirację 🙂

Przepis na pieczony omlet z jarmużem, papryką, cukinią i czerwoną cebulą

Czas przygotowania: 5-10 minut Czas pieczenia: 20-25 min (190ºC) Liczba porcji: 2 (2 x Ø18 cm lub 1 x Ø25 cm )Składniki:

  • 6 dużych jajek
  • pół małej cukinii
  • pół papryki (u mnie czerwona)
  • pół czerwonej cebuli
  • 3-4 garści liści jarmużu, poszarpanych
  • sól, pieprz
  • tłuszcz do posmarowania formy (najlepiej masło klarowane)

Nagrzewamy piekarnik do 190ºC. Jajka wbijamy do miski, solimy i rozbijamy trzepaczką (można też dodać pieprzu, osobiście wolę robić to po upieczeniu). Cukinię i cebulę kroimy w ćwierćplasterki, paprykę w słupki. Dodajemy do jajek razem z jarmużem i mieszamy. Formę (dwie Ø18 cm lub jedna Ø25 cm) smarujemy dokładnie tłuszczem. Wlewamy masę jajeczną i wstawiamy do nagrzanego piekarnika. Pieczemy 20-25 minut do ścięcia (jeśli lubicie mniej ścięty omlet, można piec krócej lub w niższej temperaturze, przy 15 minutach będzie ścięty z brzegu i półpłynny na środku). Podajemy i doprawiamy pieprzem (grubo mielonym <3 ). Smacznego!Pieczony omlet z warzywami, paleo

Możesz również polubić